Chorvatsko se do kampaně Do práce na kole pořádně opřelo!

b2w_konferencija_za_novinare-(1).jpg
Zvětšit fotogalerii
 
2. 6. 2016




Motem chorvatské kampaně je „Život je příliš krátký na dopravní zácpy“ a cílem pak snaha ukázat, že jízda na kole do práce šetří čas i peníze.
 
Úspěch zaznamenala již loňská kampaň, přestože proběhla jenom v Záhřebu. Podílelo se na ní na 500 firem a organizací a přes 4 000 osob, což je dvakrát tolik, než se původně očekávalo. Účastníci urazili více než 500 000 km a zamezili emisím 165 tun CO2. Očekává se, že letošní kampaň bude ještě úspěšnější, zaregistrováno je dvojnásobný počet organizací než vloni.
 
Chorvatský ministr životního prostředí Slaven Dobrović k tomu říká:
„Boj se změnami klimatu je globálním imperativem. Jenom ze sektoru dopravy pochází 25 % všech emisí CO2. Proto se zaměřujeme na řadu projektů, které by měly emise omezit. Mezi nimi také na využití kola v běžné přepravě, především ve městech a v místech, kde je vyšší znečištění vzduchu vlivem dopravy. Kolo má spoustu výhod – zdravotní benefity, rychlost, žádné dopravní zácpy a také pomáhá chránit životní prostředí tím, že redukuje emise CO2. Věřím, že tato kampaň přispěje k většímu povědomí o důležitosti ochrany životního prostředí.“
 
Tomislav Panenić, ministr hospodářství, vyzval všechny představitelé měst a rozhodující autority k podpoře kvalitní cyklistické infrastruktury. „Měli bychom navýšit rozpočet na cyklistickou infrastrukturu. Na 1 % evropského HPD se každý rok ztratí v dopravních zácpách: díky kolu tomu můžeme zabránit. Věřím, že firmy zapojené do kampaně, uvidí, že jsou jejich zaměstnanci šťastnější a produktivnější, a tím pádem také efektivnější, když jezdí do práce na kole.“
 
Kroky obou ministrů jasně ilustrují pozitivní postoj chorvatské vlády k cyklistice.

Zdroj: ECF - Croatia bets heavy on Bike2Work campaigns
Překlad: Miloslava Erika Veselá
 
Facebook